25 Temmuz 2011 Pazartesi

Tam buğday unundan somon balıklı mantı mı deseeem ravioli mi deseemmm??? :)

Merhabalar...

Geçtiğimiz cumartesi günü bütün gün dekorasyonunu yaptığım anaokulunun montajındaydım. Bir de üzerine migrenim atak yapmıştı.. zor bir gündü anlayacağınız.. Koşarak eve geldim, ev halkına ben yatıyorum diyerek hemen yattım uyudum.. 1 saat kadar uyumuşum, kalktım... hımmm.. birşeyler yapmalıydım.. Bu arada migren ilacı etkisini göstermiş, ağrım geçmiş, sersemliği geçmemişti.. Bu durumda hamur yoğurmak acaip iyi geliyor bana.. Mutfağa doğru yöneldiğimde ev halkından bir nida yükseldi..Allaahhh yine bişi yaratacaaakkk!!! nereden biliyorlarsa..:)))

Yediğimiz şeyin glisemik endeksinin düşük olması gerekiyor.(Diyetteyiz ya.. ) ama canım da makarna istiyor.. Tam buğday unundan makarna yapıp içini de doldurursak gayette güzel olur dedim. Atillamu dan somon almasını rica ettim.. 1 bardak una 1 yumurta hesabıyla hiç su koymadan, sadece bir fiske tuz ilave ederek hamurumu yaptım.. yarım saat kadar hamurun içindeki glutenlerin sakinleşmesini bekledim. Aldım elime oklavayı vee mantı kalınlığında açtım.. (tamam itiraf ediyorum, biraz daha ince..)



Bu arada Atillamu, somonla geldi. Onları küçük küçük parçalara ayırdık, içine sarımsak attığımız zeytinyağında (az bir yağ) çevirerek pişirdik. Pişerken tuz ve taze çekilmiş karabiber ekledik. Ateşten almadan önce, incecik kıyılmış maydonoz ilave ettik.






İnce açılmış hamurun yarısına belli mesafelerde somonlardan koyduk, hamurun (yufkada diyebiliriz) diğer yarısını somonlu yarının üzerine örttük. Sonra hamur kesici ile karelere böldük (yuvarlak ravioli kesme aleti büroda) (bilmeyenlere, profesyonel mutfağım mimar olarak çalıştığım büromda) Bir yandan 1 litresine 1 çorba kaşığı tuz eklediğimiz 3-4 litre suyu kaynattık. Bu hamurları kaynamış suya attık. 4-5 dk. içerisinde pişti. Süzgüyle sudan çıkarttık, başka bir tavada zeytinyağı kızdırıp süzdüğümüz balıklı mantıları arkalı önlü çevirerek biraz lezzetlendirdik. Servis yaparken üzerine parmesan peyniri rendeledik.. Afiyetle de yedik. Darısı başınıza..

Size de AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder