23 Ekim 2011 Pazar

Deprem....

Öncelikle Van'daki depremde yaralanan, evsiz kalan, eşini dostunu kardeşini kaybedenlere sabır diliyorum.

Ama aslında büyük bir öfke içerisindeyim. 99 Gölcük depreminden sonra ülkemde birşeyler değişir zannetmiştim. Hataymış.. Yapı Denetleme firmaları kuruldu, yeni deprem yönetmelikleri çıkartıldı, bütün eğitim ve sağlık binaları ya güçlendirildi ya da yeni binalara geçti..... ZANNEDİYORUZ...  Aslında herşey aynı. Bir depremde hastanenin yarısı hasar görüyor. Hastalara bakılacak yer yok. Facebookta depremden, selden, kasırgadan korunmak için dualar yayınlıyorlar.. Aklınız başınıza nasıl gelecek? kaç deprem, kaç sel daha dua ile korunurken yüzlerce vatandaşımı alıp gidecek??????

Ne zaman eğitileceğiz, ne zaman binalarımızdan demir, çimento çalınmayacak, ne zaman kontrol mühendisleri çıkarları uğruna bazı şeyleri görmezden gelmeyecek, ne zaman belediyeler dereleri imara açmayacak,  ne zaman halkım deprem olduğunda ne yapacağını nereye kaçacağını bilecek, ne zaman deprem veya sel olduğunda ulaşım ve telefon kesilmeyecek???? Sorularımın yanıtının hiç bir zaman olmasını istemiyorum....

 Akut a ve Kızılaya yardım yaparak Van daki vatandaşlarımıza destek olabilirsiniz. Umarım hükümetimiz, Libyaya aktardığı deli paralardan, Somaliye gösterdiği özenden fırsat bulabilir.. Van yardım ve destek bekliyor.. Üzgünüz.. Üzgünüm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder