29 Temmuz 2011 Cuma

Domates sosu...

İyi geceleerr...

Şimdi gece gece nereden çıktı bu domates sosu demeyin... Benim bütün tariflerim bu saatlerde geliyor biliyorsunuz...:))) İşler güçler anca bitiyor... Neyse, gelelim domates sosuna.. Yine kolay, yine pratik, yine çok lezzetli..

Önce domatesleri iri iri doğruyorsunuz. Bizim domatesler biraz küçüktü ikiye bölmek yetti. 1 kilo domates için 1 baş sarımsak gibi hesaplayabilirsiniz. Ama çok seversiniz, çok koyarsınız, az seversiniz az koyarsınız.. Kabuğuyla olduğu gibi koyacaksınız. Sadece sarımsak başını enine kesiyorsunuz kesilmiş iki parçayı da domateslerin arasına koyuyorsunuz. 1-2 dal kekik mümkünse taze, bende taze yoktu kurutulmuş dal kekiği koydum. Hepsinin üzerine zeytinyağı gezdirdim. Biraz da deniz tuzu ekledim ve 200 derecede ısıtılmış fırında domatesler pişene kadar pişirdim. Bu yaklaşık yarım saat veya 45 dk civarında sürüyor..

Daha sonra, sarımsakların kabuklarını çıkartıyoruz, kekik dalını çıkartıyoruz.. geri kalanını tümüyle rondonun içine koyuyoruz. İşte bu.. Sosumuz hazır.. ister etin, ister balığın, ister makarnanın.. neyin üzerine, kenarına koymak isterseniz..

Afiyet Olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder