2 Nisan 2020 Perşembe

Sıra kebaplara geldi :))))

Merhaba,

Bir garip günlerden geçiyoruz.. Hepimiz evlerde kapalıyız. Ben her sabah maske, eldiven önlemlerimi alarak atelyeye geliyorum. Çünkü burada daha çok yiyecek var dermişim :))) Öyle değil ama burada daha çok yapacak iş var. Evin mutfağının yarısını da buraya taşıdığım için burada yaşamak biraz daha keyifli. Akşamları el ayak çekilince yine gidiyorum eve usul usul. Kedi bebeler (çok değil korkmayın iki tane) beni bekliyorlar.

Yıllar önce de İstanbul'daki yoğun tempomdan İzmir'e taşındığımda (o zaman evliydim, eşimin işi nedeniyle gelmiştik) üç ay kadar iş bulamamış, hayatımda yapmadığım bütün yemekleri yapmaya başlamıştım. Eşimin bütün bekar arkadaşlarını çağırıp yemek yediriyordum. Bir gün evde 7 çeşit yemek olduğunu bilirim.  Onu da deneyeyim bunu da deneyeyim derken ev restorana dönmüş.. Hemen gençleri çağırdık, yedik bitti.. (o gençler şimdi Profesör oldular. Biri Üroloji diğeri de Çocuk Cerrahı) Yine öyle denemeli yanılmalı günlerdeyim..:))

Bu gün bir yemek yaptım onu yarın paylaşacağım. Bu paylaşım Sayın Ali Nazik'in..

Bilen bilir, ben çok uğraşmalı yemek sevmem.. Ali Nazik'i nasıl pratik yaparım dedim. Kuşbaşı yoktu, kıyma vardı, ondan da olur dedim.. Yaptım oldu.. Size de tarifini vereyim de Ali Nazik ten korkmayın dedim.

Geçenlerde yarım kilo dana az yağlı kıyma alıp üçe bölmüştüm. Sonra da gıda torbalarına koyup incecik yassıltıp derin dondurucuda dondurmuştum.

Bir soğanı incecik doğradım. Tavaya biraz zeytinyağı koydum. Soğanları az biraz kavurdum.  İçine biraz çözülmesini beklediğim kıymayı ekledim. Güzelce kavurdum. Kavrulduktan sonra içine biraz (bir yemek kaşığı) acı olmayan biber salçası, yarım çay bardağı su, tuz, karabiber, kekik ve bir kaşık ta tereyağı ekledim. Karıştırarak bütün bu tatların karışmasını sağladım. Bu arada daha önce közleyip derin dondurucuya koyduğum közlenmiş patlıcanları çıkardım. Mikro dalgada çözdürdüm. Güzelce küçük küçük doğradım, sonra tahta kaşıkla ezdim. Bu noktada sarımsak koyabilirsiniz. Ben koymadım. Süzme yoğurt yoktu. Yoğurdumu tel süzgece koyup süzdürdüm, 15 dakika kadar. Süzülmüş yoğurtla patlıcanı karıştırdım. Miktar keyfe keder. Kıymanızın sıcak olduğundan emin olun. Yoğurtlu patlıcanınızı da ya bir sahanda ya da mikro dalgada hafif ısıtın. Ben tabağımı da mikro dalga fırında ısıttım. Yoğurtlu patlıcan ile kıymama yatak hazırlayıp üzerine de kıymayı serdim :) üzerini de maydanoz ile süsleyip afiyetle yedim.

Size de afiyet olsun.. (görseli yükleyemiyorum, instagram hesabımdan bakarsanız memnun olurum. https://www.instagram.com/p/B-cTtAlJJ2K/ )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder