8 Temmuz 2010 Perşembe


Merhaba...

Yine gecenin bir vakti.. herhalde ben hep bu saatlerde bloğuma yazabileceğim.

Bu gecenin ürününü sizinle paylaşmak istedim. Efendim, bu akşam çilek reçeli yaptım...

Bu kez Atilla birşeye karışmadı :))))

Çilek reçelinin tarifini vereyim arkadaşlar, pek kolay.. hiç gözünüz korkmasın..

Reçellerinizi evde yaparak glikoz şurubu gibi artık tatlı dünyasının olmazsa olmazı diye gördükleri katkı maddesinden çocuklarınızı ve de kendinizi korumuş olursunuz..

ÇİLEK REÇELİ:

1 Kg çilek, sabırla yavaş yavaş saplarını ayıklıyorsunuz..
1 Kg toz şeker
1 yemek kaşığı limon..

çilekleri ayıkladıktan sonra içinde pişireceğiniz tencereye koyuyorsunuz.. üzerine şekerinizi döküyorsunuz.. ve bir gece böylece bekliyorsunuz..

Ertesi sabah veya benim gibi çalışan biriyseniz ertesi akşam içine başka hiç bir su eklemeden tencerenizi orta ateşe oturtuyorsunuz. Resimde görüldüğü gibi kaynıyor.. Zaman içerisinde de köpükleniyor...Köpükleri kevgir kaşığı ile (delikli kaşık) alıyor bir tabakta biriktiriyorsunuz (pek lezzetlidir, yarın kahvaltıda Şerife ile yiyeceğiz) ... çok kaynatmayın, unutmayın ağda değil reçel yapıyoruz...:))) 10 dk kaynama yeter.. içine limon suyumuzu ekliyoruz, sulu olacak merak etmeyin..Bizim reçelimiz güneşte olacak, ateşte değil. :)

Daha sonra reçelimizi kavanozlara koyuyoruz. Ağızlarına 2 kat halinde kağıt havlu koyup, lastikle veya bir rafya ile bağlıyoruz, balkonumuzda güneş gören bir köşeye yerleştiriyoruz..

İşin en zor yanı burası.... 15 gün reçelimiz olsun diye bekliyoruz... sonra da mis gibi yiyoruz...:)))

Tarif yazmakta birşey yok ta.. şu resimleri bi de sırasıyla ekleyebilsem...:((( başaramazsam tarife baka baka anlarsınız artık değil mi??

Afiyet olsun.. iyi geceler diliyorum...



ama sanırım başardım.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder