12 Temmuz 2010 Pazartesi





Merhabalar...

Efendim, bugün marmelat günümüzdü..Pazar gününü huzurlu bir şekilde marmelat yaparak geçirdik.. :)

Bostanlı da her cuma günü "ORGANİK ÜRÜNLER" pazarı kuruluyor. Gerçekten organik..bütün üreticiler, belgeli, levhalı...

Cuma günü bu pazardan aldığımız mis kokulu eriklerden marmelat yapayım ve böylece ilk organik reçelim olsun istedim.

Metrodan aldığımız 2.5 kilo kayısıyı da marmelat haline getirelim istedim. Anlayacağınız gibi bir kaç saat mutfaktaydık..:)))


Tariflere ve fotoğraflara geçelim mi?

Organik erik marmelatı;

1 kg organik belgeli mis kokulu kırmızı erik veya kayısı :)
miktarını sonra söyleyeceğim kadar şeker
1 kaşık limon suyu
kavanoz
kağıt havlu
lastik veya biraz ip :)))

Yapılışı:

eriklerin/kayısıların çekirdeklerini çıkartıyorsunuz, çelik bir tencereye (teflonu artık sağlık nedenleriyle kullanmıyoruz biliyorsunuz..) koyuyorsunuz. Su vs ilave etmeden orta-kısık bir ateşin üzerine yerleştiriyorsunuz. Yaklaşık 10-15 kadar sonra erikler/kayısılar yumuşayınca altını kapatıyorsunuz.



Annem marmelatı kevgirden geçirirdi. Bu yöntemle eriğin kabukları da ayrılıyor. Ama ben bu kabuklardaki lezzeti çok sevdiğim için bütün tencerenin içine el blender'ını sokuyorum ve bunu püre haline getiriyorum. Dilerseniz siz de kevgirden geçirebilirsiniz ama bence hem daha eziyetli hem daha az lezzetli..

Daha sonra bu yaptığınız püreyi bir ölçü kabına boşaltıyorsunuz. Ölçülü bir kabınız yoksa başka bir kaba boşaltın. Şeker ölçüsü için bu gerekli. İşin sırrını şimdi açıklıyorum...... dı dıınnn.. şeker miktarı 1 ölçü erik püresine 1 ölçü şeker.. gr, kilo filan yok.. ne kadar püre o kadar şeker.. kepçe kepçe bile ölçebilirsiniz. ve kafanız karışmasın ben ölçemem diyorsanız bir kepçe püre, bir kepçe şeker koya koya da gidebilirsiniz...:)

Yine bu şekerli püremizi ateşin üzerine koyuyoruz ve kaynamasına izin veriyoruz :) reçel yaparken yaptığımız gibi köpüklerini alıyoruz. Yaklaşık 10-15 dak kaynatıyoruz. Daha öncede dediğimiz gibi bizim reçellerimiz ocakta değil, güneşte pişiyor :)))Daha sonra kavanozlara koyup, kağıt havluyu iki kat yapıp ağzına yerleştirip, lastikle tutturuyoruz. Niçin kağıt havlu, çünküüüü reçelimize toz gitmesin ama reçelimiz veya marmelatımız hava alsın..:)




Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder