27 Ağustos 2011 Cumartesi

Bayram yemeğini önceden deneyelim dedik..

Soğanı sooyduummm, eti koyduumm been biirr yeee meeeekkkk uuuyyy duuuurrrr duummmm :)))

Bayram sofrası için ana yemek ne yapalım derken bir yemek uydurdum.. İçine konan malzemelere şaşırmayın ama çook lezzetli oldu. Bende sizinle paylaşayım dedim.



Evde iki parça antrikot vardı. 2 orta boy soğanı piyazlık gibi doğradım. Zeytinyağında kavurdum ama aslında suyunu da salınca pişirdim demek daha doğru. Kalın tabanlı bir tencere kullandım. Soğan kavrulurken içine bir tatlı kaşığı kadar toz şeker, bir çay kaşığı kadar da tarçın ilave ettim.. Evet yanlış duymadınız tarçın.. Bir yemek kaşığı kadar da susam ekledim. Soğanlar pişerken, etleri ısıtılmış çelik tavaya hiç yağ koymadan yerleştirdim (bu aşamada fotoğraf çekmeyi unuttum :( ) her iki tarafı birazcık kızarana kadar pişirdim. Ayrı bir yere dinlenmeye aldım. Soğanlar pişince etleri parmak parmak doğradım ve soğanların içine ekledim. Biraz pişmeye ihtiyaçları vardı, biz de de daha önceden açılmış bir beyaz şarap bulunuyordu. Bir su bardağı kadar beyaz şarabı yemeğin kenarından ekledim. Kaynamasını bekledim, bir tutam taze naneyi çok ince değil ama herbir yaprağı birkaç parçaya bölüp ekledim. Daha sonra altını kısıp kapağı kapattım. Ramazan günü şarap olmaz demeyin, şarabı sıcak yemeğe koyup kaynattığınız zaman içerisindeki alkolu uçuruyorsunuz. Pişene kadar hiç alkolü kalmıyor böylece gönlünüz rahat olarak tüketebilirsiniz. Kapağını yaklaşık 10 dk kadar açmayın. Daha sonra etin yumuşayıp yumuşamadığına göre pişmeyi sürdürebilir veya ocaktan alabilirsiniz. Biz yanına çoban salata ve börülce salatası yaptık. Köy ekmeğimizi kızarttık, et yemeğimize eşlik etti.


Biz yaptık oldu, tadını da pek sevdik.. Size de önermek istedim..

Sevgi ve tat ile kalın..


Not: Bayramlık çikolataları almak için geç kalmadınız.. Pazartesi günü de şehirdeyiz..;))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder