2 Ekim 2011 Pazar

Yaz bitti aklım başıma yeni geldi... Karpuz daha az yer kaplayacak şekilde nasıl kesilir???

Gerçekten, yaz bitti, doğru düzgün karpuz bulmak zorlaştı ama benim buraya yazmak yeni aklıma geldi..

Yazın buzdolapları her zaman ağzına kadar dolu olur. Meyva bol, sebze bol... içecek şeyler soğutulmalı..Buzdolabı ihtiyacı fazla yani.. Buzdolabındaki her cm²ye ihtiyacımız olduğunda koskoca karpuzu nasıl ve nereye yerleştireceğimizi bilemeyiz değil mi? yani ben bilemem.. Az yer kaplasın diye küçük karpuz alınca da bu defa kabak çıkma olasılığı çok yüksek oluyor. Hatta geçen gün başıma geldiği gibi kabak tadında kıpkırmızı karpuz da olabiliyor. Kabak ile karpuzu aşılıyorlarmış. Ellerine geçen acaba daha fazla ürün mü, daha büyük karpuz mu, daha ağır karpuz mu bilemem ama daha fazla çekirdekli olduğu kesin..




Neyse, konumuza gelelim... karpuzun genellikle yarısını keser, diğer yarısını stretch filme sarar bir tabağa ki eğer karpuz büyükse bir tepsiye (elips formatında sığmıyor ki hiç birşeye..) koyar ve buzdolabına yerleştirmeye çalışırdım. Stretch filmi Tübitak Gıda Laboratuarı şefinin kendisinden yiyeceklerle doğrudan temas ettirmeyin cümlesini duyduktan sonra karpuzu nasıl kapatıp saklayacağımı düşünürken.... karpuzu enine kesmek geldi aklıma..:))) eni boyundan kısa ya.. üstelik daha küçük çaplı ya.. yaniii daha küçük bir tabağa kapatabilirim.. hem de eninden kesince yuvarlak oluyor... (mimarız ya.. geometri kanımıza işlemiş...;) ) Heyooo... böylece, stretch filmi kullanmadan karpuzu ortadan kesip karpuzunuzun büyüklüğüne göre bir tabağa kapatıp buzdolabınıza koyduğunuzda hem daha az yer kaplıyor hem de stretch film kullanmamış oluyoruz.. İyi di mi?

Gelecek yaza yaparsınız artık.... (ben hala bulduğum yerde karpuz alıyorum.. çok seviyorum napayım...:)))) )

2 yorum:

  1. AY SÜPERMİŞ BU FİKRE BAYILDIM:)))BÜTÜN YAZ RAF ÇIKARIP TAKMAKTAN ANAM AĞLAMIŞTI:))))9TEŞEKKÜRLER ...ARTIK BİR DAHA Kİ YAZA....

    YanıtlaSil