17 Ekim 2011 Pazartesi

Yine bir pazar yemeği... (Et pişirme teknikleri...)

Blog sayesinde şunu farkettim ki biz keyifli yemeklerimizi pazar günleri yapıyoruz. Bütün hafta pasta çikolata yaptıktan sonra yaratıcı yemeklerimizi pazar gününe sakladığımız ortaya çıktı...:)))

Bugün yine hiiiçç dışarı çıkmadım. Bütün bir hafta koşturduktan sonra pazar günü yerimden kıpırdamak gelmiyor içimden.. Yaşlanıyor muyum ne??? (yok canııımmm.. olur muu.. yaşlılık kiimm sen kiimm deyin.. demeyene çikolata vermiyorum haberiniz olsun..:P :)) )


Bugün yine bir et yemeği, yanına değişik bir garnitür yaptık. 2 gün önce yaptığım kepekli bulgur pilavı da yemeğimize eklendi. Son tarla domateslerini kullanarak bir çoban salata da yaptık. Ohh.. gel keyfim gel. Yediğimiz yemeğimizde protein, sebze ve glisemik indeksi düşük kepekli bulgur vardı. Yani son derece sağlıklı ve keyifli bir yemekti..

Artık yemeğimize gelelim değil mi?

Önce soğanları ve havuçları soyduk. Defne yapraklarını yıkadık. Bir yandan salata için domates, salatalık, kırmızı soğan yıkandı, soyuldu, doğrandı.. Salataya koyacağınız maydonozu her zaman biraz sirke eklenmiş suda bekletirseniz, maydanoz yapraklarının üzerinde yapışık olan yumurtalar, küçücük yaratıklar temizlenmiş olur. Tabii ben her şeyi yıkayan kadın, eti de yıkadım. Durur muyum..

Yemeğin esası, planlamadan geçer. Önemli olan bütün pişirdiklerinizin aynı anda servis edilebilir olmasıdır. Neyin ne kadar sürede pişeceğini, piştikten sonra bekleyip bekleyemeyeceğini bilmeniz gerekir. En uzun pişecek olan malzememiz etimiz... önce onu hazırlamalıyız.

Bir çelik tencereye aşağıda gördüğünüz kadar az bir zeytinyağı ekledim. Ama zeytinyağı eklemeden önce güzelce tavayı ısıttım. Unutmadan fırınınızı da 190 derecede ısıtmak üzere açın. Isıtılmış tavaya zeytinyağı ekleyip, zeytinyağının da ısınmasına izin verdim.


Daha sonra tavanın içine etlerimizi koydum. Bir yüzü 2 dakika kadar piştikten sonra diğer yüzünü çevirip 1-2 dakika daha pişirdim. Bu yaptığımız işe "tavlama" deniyor. Böylece fırında pişme işlemi tamamlanırken et suyunu dışarı salmıyor, yumuşak ve sulu etlerimiz oluyor.


Etlerin her iki yüzü de pişince önceden ısıttığımız fırının içerisine tavayla olduğu gibi koyuyoruz. Aman dikkat edin, tavanızın sapı da çelik olmalı.. Mutfak saatinizi orta iyi pişmiş bir et için 9 dakikaya kurabilirsiniz.


Sırada soğanlarla havuçları defne yapraklarıyla birlikte hafif karemelize ederek pişirme işi var. Karemelize yapabilmek için yukarıda gördüğünüz malzemelere önce azıcık zeytinyağı daha sonra da 1 tatlı kaşığı kayısı eriği marmeladı ekledik. Woku sallaya sallaya içindekileri öldürdük. Biraz yumuşadıkları zaman içine bir kahve fincanı kadar kırmızı şarap ilave ettik. Alkolu uçtu, şaraptan geriye kalanı da havuçlarla soğanlar çekti.. Muhteşem bir lezzet oldu.


Bu arada hızlıca salatamızı yaptık.

9 dakika sonra etin içi hafif pembe, dışı güzel pişmiş olarak fırından çıktı. Üzerine biraz kuru kekik, biraz tuz ve biraz da karabiber ektim.

Siz etin pişip pişmediğni anlamak için kesmeyin, ben size göstermek için kestim.:)


Veee final tabağımız.. Karamelize havuç, soğan, kepekli bulgur eşliğinde kekikli antrikot. Bu yemeği dışarıda yemeye kalksanız dünyanın parasını verirdiniz.. Evde yemek yapmanın başka bir yönü de ekonomik olması.. (hamburgerden ucuz olamıyor ama.. kesinlikle daha kaliteli besin alıyorsunuz..)

Afiyet olsun.. Bol bol keyif olsun..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder