9 Ocak 2019 Çarşamba

3-2-1 YENİ YILA GİRDİK..

Yakınlarım, başlığın ne olduğunu anlamıştır.. Bir spiker bir radyoda hadi yeni yıl için geri sayım başladı dedi. Hızlıca 3 ten geri saydı.. 3-2-1 yeni yıla girdik dedi.. İlk defa böyle bir yeni yıla giriş duydum bir daha da unutmayacağım herhalde..

Yeni yılın ilk aktiviteleri gerçekleşmeye başladı..

Mesela, yeni yıl çarşımız MEGAPLUS dergisinde haber olarak yer aldı. Mutlu ve gururluyuz. Sevgili Benan Bilek'e teşekkür ediyoruz.

Yılbaşı çarşımıza katılan dostlarımızdan toplaşabildiklerimizle bir sofra kurduk. Çok eğlendik, çok güldük, katıldığımız diğer çarşıları karşılaştırdık. Pek butik, pek güzelmişiz..

Soldan sağa, Satsumania'lar, Sibel Köroğlu, Benan Bilek, Özdil Handmade, Gözde Öksüzan Atelye Mimarlık ve Kün Tasarım Soley ve ben tabii ki..

Bu sofrada çok eğlendik çok güldük tamam ama bu gün bir değişiklik yapacağım ve yemekleri anlatacağım.. Mesela bu mastabe, pek keyifli bir lezzettir. Sarımsaklı süzme yoğurt üzerine sapları kesilmiş çıkartılmış haşlanmış pazı, sızma zeytinyağı ve çörek otuyla servis yapılan Türk mutfağının ilk soğuk zeytinyağlısıdır. Kaynak: Emre Akkor
Arkadaki kereviz mevsiminde yenilesi sebzelerden olduğu için soframızda yer almıştır. Kaldı mı? hayır. Sanki Gözde için yapmışız. Meğer canı çekiyormuş bu aralar. Denk geldik ne güzel. Afiyet Olsun.


 Bu pilav da Yunus Emre Akkor'dan esinlenilerek yapılmıştır. O bulgurla yapmış instagramda tarifini koymuş, elbette tarife atladım ama ben pirinç ile yaptım. Müthiş oldu. Bildiğiniz pilavı yapıyorsunuz, başka bir yerde de tereyağı ile bol badem ve rendelenmiş havucu kavuruyorsunuz. Pilavınız göz göz olunca da ikisini birleştiriyorsunuz. Gecenin tadıydı. Fazla yapmışız, çok mutlu oldum bugün yine yiyebildim. Hem badem severim, hem pilav.. Benim için piyango vurmuş gibi bir lezzet anlayacağınız.. Denemenizi öneririm.

 Pilav olur da yanına tavuk olmaz mı? Bu da zencefilli, zerdeçallı, sumaklı, tatlı acı biberli, kekik ve kimyonlu ve de susamlı fırında pişmiş tavuk kalçaları..Sofrada ki yorumlar şöyleydi; biz hiç böyle tavuk yemedik. Hehehe dedim yiyemezsiniz çünkü ben uydurdum. Sadece pişme süresi biraz uzun. 2 saate yakın pişiyor. Bir cins tandır oluyor anlayacağınız. Ha evet, pişerken biraz üzerini örtüyorum sonra kaldırıyorum ki kızarsınlar. Ama lütfen, alüminyum folyo ile örtmeyin, folyoya değen buhar sıvılaşıp yemeğinize alüminyum ile birlikte geri dönüyor. Biz alüminyum folyoyu hayatımızdan çıkardık çünkü alüminyumun alzheimeri tetiklediği biliniyor. Fırın kağıdı ile kapatıyoruz üzerini.

Artık daha sık yemek tarifi vereceğim.. İster misiniz?

İyi akşamlar, sevgiyle kalın..

3-2-1 iyi akşamlar...:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder